Hvordan dit barn kan blive en influencer på sociale medier

I dag kan @theprinceandthep – som fremtrædende har Jiles’ søn MJ og datter P – prale af mere end 50.000 Instagram-følgere. Nordtexanerne har arbejdet med mærker, herunder Disney, Target, Gap, Frito-Lay, H&M og Kardashian Kids; deres pris starter ved $600 (omkring 4450 kr.) for et statisk fotoopslag. Sociale medier har været så lukrative for dem, at Jiles ikke engang promoverer sin fotografivirksomhed længere. “Nu er jeg ligesom mine børns personlige Kris Jenner,” griner hun.

 

Familien har måske ikke planlagt at være Insta-berømt, men her er de – og de har sammen med andre eksperter erfaringer at dele.

LÆR DET GRUNDLÆGGENDE FOR SOCIALE MEDIER – OG HAV DET SJOVT

Jiles-teamets Instagram, drevet af moren, er en familie-lifestyle konto; fokusområder, herunder forældreskab og børnemode. For adskillige år siden blev en ven ved med at sige: “Dine børn er så søde, du bør oprette en Instagram-konto til dem” Kontoen startede og havde måske postet et par dusin billeder. Et af disse billeder blev hentet af Huffington Post til en artikel som blev kaldt ‘The 11 Most Fashionable Kids in America.’ Og deres Instagram begyndte at vokse.

 

De virkelige nøgler til at vokse en konto er hashtags, reposts af mærker og postdelinger fra andre konti.

 

Sørg for, at du tagger dine opslag, alt fra de chips du spiser, til de sko du har på, så mærket samler det op og sender det igen

 

Der er åbenbart mange platforme til at få din familie ind i det sociale univers. Men start med at tage det langsomt. Start med én platform. At have følgere vil drive dig til succes på en anden platform. Du kan derefter købe en professionel hjemmeside til blog.

 

Det er bestemt en proces. Influencers har kontrakter, fotooptagelser, genoptagelser, brandgodkendelser, opslag, publikumsengagement… Det er måske ikke noget, dine børn virkelig er klar til. Mens Jiles’ børn nyder fordelene (MJ og P elsker de ture, de kommer til at tage på gennem deres brandforbindelser), har de deres grænser.

 

Du skal lytte til dine børn. Hvis de er utilfredse, kommer det ikke til at fungere. Det kan være skadeligt for deres selvværd, eller i fremtiden vil de måske sige: ‘Min mor har altid haft et kamera i mit ansigt.’ Det er bestemt ikke den historie, du ønsker at mine børn skal fortælle.”

VÆR DIT BØRNS FØRSTE FORSVARSLINJE

Sponsorerede ferier, designertøj, gratis legetøj – fordelene er mange, hvis dine børn opnår succes. Men du kan ikke tale om fordelene ved internettet uden også at gå ind i farerne.

 

Mange børn følger absolut ikke reglerne for sociale netværk. Hvis du vil have dit lille barn på disse apps og websteder, er forældre der administrerer kontoen, den eneste måde at gøre det på – for deres sikkerhed og deres børns udviklingsmæssige velvære. På dette tidspunkt i deres liv er børns hjerner ikke udviklet nok til at håndtere et så komplekst rum.

 

Brug ikke dine børns fulde navne og have en blok, der forhindrer deres navne (såvel som bandeord) i at blive delt i kommentarer. Hun afslører ikke deres by og mærker ofte bevidst den forkerte placering. Jiles anmelder også ofte deres tilhængere og blokerer alle, hun anser for “sketchy”.

 

FORBINDELSER

Der er specialiserede marketingplatforme, der forbinder brands med influencers og indholdsskabere. Virksomheder lægger muligheder for betalt indhold på disse websteder; influencers opretter konti og ansøger om udvælgelse. Hver marketingplatform kan have visse krav, såsom antal følgere eller en bestemt engagementsrate. Her er et par stykker at tjekke ud.

 

Popular Pays: Dets fællesskab af influencers omfatter mere end 60.000 mennesker.

 

AspireIQ: Denne platform har skabt mere end 500.000 creator-to-brand forbindelser.

 

Aktiver: Dette websted har arbejdet med influencers og creators for at dele over 6.500 stykker samarbejdet indhold hver måned